Duyurularımız

İş Sağlığı ve Güvenliği Ergonomi Çalışmaları

Meslek hastalıklarını önlemeye yönelik olarak gerçekleştirilen Ergonomi Çalışmaları kapsamında, tüm çalışanlara "ergonomik sandalye" ve "bilek destekli mouse pad" dağıtıldı. 

Deprem Farkındalığı Haftası 

10-14 Kasım 2014 tarihleri arasında RFK kampüste deprem farkındalık haftası düzenlendi. Düzce depreminin de hatırlandığı bu haftada düzenlenen etkinlikler çerçevesinde deprem kartları, deprem düdüğü ve feneri dağıtıldı. 

Sağlık ve Güvenlik El Kitabı

İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının detaylı şekilde anlatıldığı el kitabı yayınlanmıştır.

İş Sağlığı ve Güvenliği Bülteni

İş Sağlığı ve Güvenliği Bülten'i 3 ayda 1 yayınlanmaktadır.

Doktora ve Yüksek Lisans Öğrencileri Laboratuvar Güvenliği Eğitimleri 

Laboratuvarda çalışan Doktora ve Yüksek lisans öğrencileri için çalışmaya başlamadan önce “Laboratuvar Güvenliği Eğitimi” düzenlenmektedir.

İlkyardımcı Eğitimleri

Koç Üniversitesi’nde İlkyardım Eğitim Merkezi aracılıyla İlkyardımcı Eğitimleri düzenlenmekte olup, Sağlık Bakanlığı sınavlarına girerek ilkyardımcı personeller belirlenmektedir.

 

 

 

 

Yoga Nedir?

Yoga güç ve esnekliğin geliştirilmesiyle vücutta dengenin yaratılmasıdır. Bu vücudun her bölgesi için ayrı olarak tasarlanmış hareketlerin yapılmasıyla başarılır. 

Günümüzde birçok farklı yoga türü bulunmaktadır. Bunların neredeyse tamamında, bir dizi farklı duruş hareketi vardır ve her hareketin vücut sağlığı için kendine has bir önemi bulunmaktadır.

Ergonominin sağlık üzerindeki etkisini incelendiğinde yoganın önemli ölçüde katkı sağladığı gözlemlenmektedir.

Yoganın Avantajları

Birçok insan yoganın zor esneme hareketlerinden oluştuğunu düşünür. Ancak yoganın avantajları bunun çok daha ötesindedir.

Gevşemenize yardımcı olmakla birlikte, yoga esnekliğinizi ve gücünüzü arttırır, duruşunuzu, nefes alma şeklinizi ve ciğer kapasitenizin gelişmesini sağlar. Duruş, nefes alış alışkanlıklarınızın ve vücut esnekliğinizin gelişmesi yaşam ve çalışma alışkanlıklarınızın da iyileşmesine katkıda bulunmaktadır.  

Bu avantajlar hem kadın hem de erkekler için geçerlidir.

Yoga esnekliği arttırır. Yoga güvenli germe hareketleriyle kaslarınızın ve diğer yumuşak dokularınızın çalışmasını sağlar. Hangi seviyede olursanız olun farklılığı kısa zaman içinde hissedersiniz.

Yoga kas gücünü arttırır. Bazı yoga türleri diğerlerinden daha ağır olabilir ancak hangi tür yogayla ilgileniyor olursanız olun, yoga sizin temel gücünüzü arttıracaktır. Bunun da günlük hayatınıza ve ilerleyen yaşlara olumlu sonuçları olacaktır.

Yoga vücut duruşunu geliştirir. Gelişen esneklik ve güçle birlikte duruşunuz da değişir. Daha iyi bir temel güç ve yogayla geliştireceğiniz vücut farkındalığıyla duruşunuzdaki yanlışlıkları düzeltmeniz daha kolay olur. 

Yoga nefes almanızı ve ciğer kapasitenizi geliştirir. Çoğu yoga formu uzun ve derin nefes almayı gerektirir. Bu durum da ciğer hacminizin gelişmesini sağlar.

Önleme: Hastalığın önlenmesi her zaman için tedavinin kendisinden daha iyidir. Yoga yapmak, daha uzun yaşamak ve sağlıklı kalmak için proaktif bir stratejidir. 

Önemli Not: Önceliğiniz Güvenlik!

Ne zaman bir fiziksel aktivitenin içinde olsanız, öncelikle güvenliğinizi düşünmelisiniz. Doğru ekipmanları kullanmayı ve Yoga öncesi ısınma hareketleri yapmayı unutmayınız. Unutmayın ki Yoga can yakmamalıdır, eğer canınız yanıyorsa hemen durun.

Yoga dersleri;

Salı: 17:30 - 19:00

Perşembe: 12:00 - 13:00 ve 17:30 - 19:00 saatleri arasında, spor salonu üst kat salonda yapılmaktadır.